• يکشنبه ١٩ شهريور ١٤٠٢-١٤:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٧٦
تذکر علوی به شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ 10-175

دست بردن در سپرده کسورات قانونی تخلف است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خطاب به شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: دست بردن در سپرده کسورات قانونی تخلف است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای ششم، با بیان اینکه اوضاع شرکت بهره برداری مترو به هر شکل مطلوب نیست، گفت: زیان انباشته چندین برابر سرمایه است و بازرس می گوید که مشمول ماده 141 شده و باید این مسائل را برطرف کرد.
وی افزود: وقتی مسئولیت یک شرکت را بر عهده می گیریم مسائل باقی مانده از گذشته نیز در کنار مسائل روز بر عهده مدیریت است؛ دغدغه های شهرداری و شورا باید یکسان شود و اینگونه نباشد که ابراز امیدواری کنیم که در آینده رفع شود.
علوی با تأکید بر اینکه دست بردن در سپرده کسورات قانونی تخلف است، یادآور شد: پرداخت بدهی از این محل قانونی نیست؛ این اقدام تنها مرتبط با شرکت مترو نیست و به دیگر شرکت ها نیز مربوط می شود اما تخلف است.
رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خصوص ایستگاه مترو شهید سلیمانی شهر هشتگرد مباحثی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ وجود داشته که هنوز هم حل نشده است، این وظیفه چه کسی است که باید حل می کرده است؟
علوی ادامه داد: یا در مورد اسناد مالکیتی که دوستان در آن مستقر هستند، اینکه دیگر برای خود شهرداری است، به نظرم باید دغدغه های دوستان با دغدغه های شورا نزدیک شود.
وی با بیان اینکه دست بردن در سپرده کسورات قانونی تخلف است، گفت: در گزارش ۱۴۰۰ برای اینکه وضعیت شرکت را بهتر نشان دهند سپرده ها را جا به جا می‌کنند در حالی که سپرده های قانونی باید بمانند تا زمانی که در محل خود مصرف شوند. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد پوشش بیمه ای کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با این همه خطراتی که روزانه در شرکت بهره برداری وجود دارد اگر حرفی از نقص پوشش بیمه ای بزنیم جای تامل دارد و حتما این مسئله حل شده است.
وی در پایان گفت: امیدوارم وصول مطالبات به دلیل عدم تهیه آیین نامه، از غرفه داران و بهره برداران و فضای تبلیغی در مجموعه مترو که گفته می شود به حساب ریخته شده اما حسابدار مشکوک الوصول دیده نیز حل شده باشد، اگر حل نشده باشد این هم حتما جای رسیدگی دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: